Meaningful Raya Wishes compilation

Here are a collection of Hari Raya meaningful and creative messages for 2024 from various companies and organizations across Malaysia. Long time ago, I used to compile via newspaper cuttings but now these companies often have their own YouTube videos, with short stories that come with profound lessons and learnings.

PETRONAS

Seiring usia, salam hadir dengan makna yang berbeza
Every salam brings a different meaning in our lifetime
Aildilfitri ini, hargailah salam setulus jiwa dalam menuju kemajuan bersama
This Aidilfitri, appreciate each salam wholeheartedly as we progress together,

Astro- Masa anugerah terindah

Masa tu kan anugerah terindah dari Tuhan
Time is the most precious gift from God
Jadi, takkanlah nak tunggu Raya
Don’t wait until it’s Raya
Atau sakit
or if they are sick
baru nak luang masa dengan yang tersayang
just to visit your loved ones
Tengok TV sambil ketawa
The laughter when watching TV
menangis, bersorak bersama
the tears and the cheers together
pun dah boleh cipta momen bermakna
those are enough to make meaningful moment
Ha ini pesan Pak Nil
This is just an advice from me, Pak Nil

Watson

Famili ori jugak yang terbaik
My real family is still what is best for me
Yang KOOL pun tak se-cun mana
What’s COOL isn’t really COOL
Yang sempurna? Tak seberapa
Perfection? Isn’t perfect
Yang kayangan takkan kekal lama
Luxury won’t last forever
Mungkin kita tak mampu nak ubah segalanya
Maybe we can’t change everything
Yang penting kita ikhlas menerima
What’s important is accepting wholeheartedly
Itulah famili
Now that’s family

Khazanah

Ilmu yang kita dapat dahulu
The knowledge that we gain from the past
menjadi panduan untuk kini dan masa depan
guides our present and future
Janganlah pula kita berfikir
Let’s not sterotype the things
perempuan kena begini, lelaki kena begitu
that women and men should or should not be
Kitalah yang membentuk masa depan kita sendiri
As we hold the power to shape our future
Selamat Hari Raya. Maaf Zahir dan Batin.

Prudential BSN Takaful

 

 

theme: Tiada kasih yang lebih lestari dari ikatan kasih sebuah famili
Bagi yang masih ada atau telah pergi, hanya amal yang baik akan terus merahmati, dalam
setiap yang kita warisi

Adabi Malaysia

Kini kami hargai apa yang kami ada
Betulkah? kadang kadang hidup ini
Tidak selalunya indah,
Macam lukisan ada yang ceria
ada yang suram tidak berwarna
namun
bahagia yang datang apabila kita jumpa satu titik sama dalam beza.
Macam itulah kehidupan
ada masa kita putus asa,
ada masa kita penat dengan semuanya
tapi walau apa pun alasannya
jangan, jangan biarkan emosi meruntuhkan
hubugan keluarga yang berpisah itu mungkin dua jiwa
Tapi rasa kasih sayang itu kekal ada kerana ini, potret kita kita yang cipta

Maybank

Hearts are full when journeys are paved with blessings

And from Maybank’s YouTube video this year:

Usah memperkecilkan mereka yang berjiwa besar,
Dengan ketulusan hati, kita semua berdiri sama tinggi

Dalam dunia yang sering menyamakan nilai dengan luaran, adalah penting bagi kita menyedari bahawa kehebatan tidak semestinya mengenal ketinggian.
In a world that often equates value with size, it’s essential to recognise that greatness knows no height.

Setiap individu, tanpa mengira perawakan, mempunyai kuasa untuk meninggalkan kesan yang bermakna, menunjukkan bahawa saiz bukanlah ukuran nilai, sebaliknya ketulusan dan semangat di dalam diri. Ikuti kisah Irama 5, dipersembahkan oleh Maybank.

Every individual, regardless of stature, possesses the power to make a meaningful impact, demonstrating that size is not a measure of worth, but rather the heart and sincerity within. Maybank presents, Irama 5.

Bank Simpanan Nasional

Kemeriahan Diral Segenap Generasi
Kegembiraan Sama Dikongsi

Bank Islam Malaysia

Syukuri Ramadan Raikam kelebaran
and
Semarakkan Ramadan, Meriahkan Syawal

RHB Raya

Kemajuan terzahir dari kemaafan yang membuka peluang permulaan baharu.

Kemaafan – terkadang perkataan ringkas ini mampu membuka lembaran baharu buat seorang insan kerana sesuatu yang kecil pada kita, mungkin adalah segalanya buat insan lain.

Aidilfitri ini, ayuh bersama melangkah ke arah kemajuan dengan menanamkan sikap lebih prihatin – biar hanya dengan memohon atau memberikan kemaafan.

Selamat Hari Raya Aidilfitri, Maaf Zahir & Batin buat semua, seikhlasnya dari kami di RHB.

Bank Muamalat Malaysia

Hakikat dunia adalah sebuah pinjaman kecuali harta yang kita infaqkan kekal bermanfaat merentasi hayat
Selamat Hari Raya Aidilfitri, Maaf Zahir dan Batin

Telekom Malaysia 2024

Theme: Alunan kemaafan
Hening subur takbir bergema
terasa penuh keindahan
Seikhlas hati dirayakan bersama
Seindah sebuah alunan kemaafan

Bermaafan maafan merupakan tradisi dan normal
ketika menjelang Aidilfitri
Dan ia bukanlah sesuatu perkara yang mudah

Agrobank

Selagi berpeluang, selagi ada
Hargailah ibu bapa
Dalam kesibukan hidup dan kerjaya, kita sering lalai akan tanggungjawab kita terhadap ibu bapa
dan kita selalu mengambil ringan terhadap keterberadaan mereka dalam hidup kita, sehingga
kita lupa amanah kita untuk sentiasa menjaga hati mereka baik dari segi perlakuan mahupun tuturkata kita.

Hanya setelah mereka tiada barulah kita sedar akan peluang yang amat singkat untuk kita menghargai mereka.

#jangansampairalat

MARA

Hari Raya amat bermakna bagi setiap manusia
yang ada
Aidilfitri adalah hari bermaafan dan
bersilaturahim
Persengketaan yang lama bertukar mengjadi satu
momen manis penuh makna.
Yang berpecah menjadi satu, ibarat kata pepatah
“Biduk lalu kiambang bertaut”
Meaning: orang yang bertelingkah yang
kemudiannya berbaik semula

Julie’s

Semperna Raya, ayuh perbetulkan segala prasangka. Kosong, kosong-kan?
Selamat Hari Raya Aidilfitri
Selamat Hari Raya A.I dilfitri

If you like this post, say thanks by sharing it:
Check out my YouTube channel @yinteing1 :  

Leave a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Recent from Organize Blog:

Loading RSS Feed
Scroll to Top